Verslag werkochtend 18 september 2021

Hoera, het seizoen mag en kan weer beginnen voor de werkgroep van de Krommenieër Woudpolder.
Op vrijdag is er door Han Nool en Wim Huisman gemaaid zodat het riet verzameld en op wiersen gezet kan worden.
Een groep van 11 personen, 8 mannen en 3 vrouwen verzamelen zich om 9 uur op het perceel achter de kerk van Krommeniedijk. Na het nuttigen van de koffie wordt het spandoek dat aangeeft dat “hier wordt gewerkt door de vrijwilligers van de Stichting Krommenieër Woudpolder” opgehangen en iedereen neemt plaats voor een foto.
Daarna wordt er hard gewerkt. Het riet wordt bij elkaar geharkt en al dan niet in teamverband op wiersen gezet zodat het later opgehaald kan worden. Hoe dat in zijn werk gaat is in dit filmpje van vorig jaar te zien.
Met elkaar zijn we van mening dat er meer veenmos te zien is dan een jaar geleden.
Het werk gaat met zo’n grote groep vrijwilligers heel snel zodat de koffiepauze ingelast moest worden om te voorkomen dat het werk voor de koffie al klaar was. De koffie met koek smaakte bijzonder goed en met nog een half uurtje doorwerken was het werk al klaar.
Het weer was prachtig en met een voldaan gevoel gaat iedereen naar huis. Bij het verlaten van het perceel zijn we nog net op tijd om de bruid en bruidegom bij het kerkje van Krommeniedijk onze gelukwensen over te brengen.
Sonja van Wijnen