Verslag werkochtend van de werkgroep Stichting Krommenieër Woudpolder op 12 maart 2022

Voor de laatste werkochtend van dit winterseizoen is het gebied ten noorden van de Noorderham uitgekozen.

Alvorens aan de slag te gaan wordt er eerst koffie/thee met koek genuttigd in het kerkje van Krommeniedijk gevolgd door een uitleg van de boswachter Edwin Kapitein.

De banner van de Stichting Krommenieër Woudpolder wordt opgehangen en alle vrijwilligers poseren voor de groepsfoto.

We lopen het terrein op, het is de bedoeling om aan het einde te beginnen en vervolgens terug te werken naar  het begin. Al gauw treft Edwin een toeschouwer aan, het is een bruine kikker, een vrouwtje.

Nadat iedereen de kikker heeft bewonderd wordt ze voorzichtig weer losgelaten en al spoedig is iedereen hard aan het werk.

Het stro wordt op grote hopen gelegd, een deel daarvan kan door het mooie weer en de gunstige windrichting gelijk verbrand worden. Andere strohopen blijven juist liggen en bieden weer mogelijkheden voor de dieren die er dan gebruik van kunnen maken. Rond 10.30 uur is er pauze met koffie/thee en koek. Daarna wordt er weer doorgewerkt, de ochtend vliegt voorbij maar het resultaat mag er zijn. Er zijn open plekken en luwteplekken gecreëerd. En vanaf de Westdijk is er nu zicht op en in het perceel.

Het Bestuur dankt alle vrijwilligers voor hun inzet gedurende dit seizoen en we zien elkaar weer terug in het najaar!

Sonja van Wijnen/13 maart 2022