Verslag werkochtend op 9 maart 2023 van de werkgroep Ham en Crommenije

Op 8 maart was het weer slecht met veel regen, zou het wel doorgaan? Op de ochtend zelf valt het weer reuze mee, het is wel fris. Dus goed aangekleed op naar de Rodenburghoeve voor de ontvangst met koffie en koek. Het was wel zonder de assistentie van Anemoon, helaas door ziekte afwezig, beterschap!!

Het doel was ongeveer 300 meter van de Rodenburghoeve in de richting van de Provinciale weg, aan de kant van het water. Om ons op de proef te stellen moesten we eerst een hek overklimmen en vervolgens nog de sloot oversteken, maar we lieten ons niet kennen.

Er staat weer veel riet, en het is zeer drassig, gelukkig had iedereen laarzen aan. Al het verzamelde riet moest naar de kant van het water geharkt worden, gelukkig hadden we berries (draagbaren) bij ons, deze kwamen weer goed van pas.

Op de voorgrond is nog net iemand te zien die erg zijn best heeft gedaan om een groot stuk landbouwplastic uit de grond te halen. Hoe het in de grond komt is een raadsel, maar dat het eruit verwijderd moet worden is een feit.

Tussendoor is er een rustmomentje met tijd voor koffie met koek.

Daarna werd er weer stevig doorgewerkt. Ook was er nog even tijd om zaailingen  te verwijderen. Helaas waren het er zoveel dat dit niet afgemaakt kon worden.

Dan is het tijd, en dat betekent tijd voor soep en lekkere broodjes, met dank aan Anemoon

Sonja van Wijnen/12 maart 2023

#Krommenie #kwp #krommmenieerwoudpolder #staatsbosbeheer #SBB #stichtingkrommenieerwoudpolder #werkgroep Ham en Crommenije