Verslag werkochtend op 12 januari 2023 van de werkgroep Ham en Crommenije

Het was even spannend of de werkochtend door kon gaan, de voorspellingen waren slecht, en als het écht slecht weer zou zijn werd het afgelast. Spoedig naar 7 uur verscheen het verlossende woord van Jaap van Harlingen, het gaat door. De voorspellingen waren redelijk droog met wel een harde wind, dus gewoon verzamelen om 8.30 uur bij de Rodenburghoeve voor de koffie/thee met koek. Het was goed om te zien dat zowel Jaap van Harlingen als Edwin Kapitein ook aanwezig waren, je zou bijna zeggen als vanouds!

De locatie was op loopafstand van de Rodenburghoeve, dus we konden de fiets laten staan. Door de overvloedige regen was het erg drassig en dat betekent ook dat het werk zwaarder is dan normaal, de koffiepauze was welkom, niet in de laatste plaats voor de lekkere koeken.

Gelukkig waren we met een grote groep, ± 20 man/vrouw, hierdoor waren we toch sneller klaar dan verwacht en bleef er nog tijd over om een aanval te doen op de grote hoeveelheid jonge boompjes tussen het riet.

Een andere groep heeft met de vuilniszak (ken) het gebied opgeschoond, en een grote hoeveelheid flessen, blikjes, stukken ijzer en losse stukken glas zijn hierbij verwijderd.

Na afloop terug naar de Rodenburghoeve voor de lekkere lunch, verzorgd door Anemoon.

Sonja van Wijnen/15 januari 2023

#Krommenie #kwp #krommmenieerwoudpolder #staatsbosbeheer #SBB #stichtingkrommenieerwoudpolder #Werkgroep Ham en Crommenije